Vær varsom-plakat for bloggere

Forbrukerombudet gjerne vil ha mer kontroll på bloggerne, og foreslår en Vær varsom-plakat for bloggerne. Et godt forslag, og på høy tid. At mange unge blir villedet av markedsføring på bloggene er en ting, og det er ikke til å stikke under en stol at de ter mange som gjerne vil eksponeres gjennom blogger. Og sånn kommer det til å være, og er ikke negativt, det må bare skje i en form som tar høyde for hvem leserne av disse bloggene er, og ikke virker villedende.

 At Ulrikke Lund vil skrive om hva hun vil skjønner jeg også godt, men når hun har en egen nettbutikk knyttet til siden sin begynner skillene å blir farlig små mellom det kommersielle og deg som person. Ja, det er jobben din, og da må du faktisk også finne deg i et forbrukerombudet har noe å si, sånn som det er for resten av Norge.

Én kommentar

Nadia

31.jan.2010 kl.15:06

ENIG!

Skriv en ny kommentar

trendnote

trendnote

25, Oslo

Jeg jobber i PR-operatørene, et firma som jobber med markeds-PR. Der er jeg rådgiver, og får lov til å jobbe med mange spennende prosjekter og et stort spekter av kunder. Noen av tingene vi gjør omtaler jeg på disse sidene, og noen ganger skriver jeg om noe jeg ønsker vi hadde gjort. Som PR-rådgiver er man nødt til å følge med på alt som skjer i media, og som selverklært blad-junkie er jeg også godt oppdatert på mye av det som skjer i utlandet. Interessen for moter og trender kan karakteriseres som stor, og dette iblandet min jobb innen PR danner bakgrunnen for det jeg skriver om.

Utvalgt moteblogg Norske blogger

Kategorier

Arkiv

hits Blogglisten