Hva kan forventes av 2010?

Når man går inn i et nytt år er det vanskelig å vite hva det bringer, men alle skal allikevel ha en mening om det. Nå er det vel ikke alltid sånn at disse "spådommene" går i oppfyllelse, som oftest fører det vel heller til selvoppfyllende profetier fra trendforskere og andre synsere. Men jeg har i hvert fall noen håp for hva som kan skje det kommende året, og mest av alt håper jeg på et "morsommere" år enn i fjor. Og da mener jeg ikke at jeg skal le mer, men at etter det forsiktige året 2009 kanskje kommer et år hvor vi tør å ta litt mer sjanser, i stedet for å gå den trygge (men utgåtte) veien hver gang.

I tillegg tror jeg også at det kommer til å bli litt mer akseptert å bruke penger på seg selv igjen, og shoppe uten konstant dårlig samvittighet. Ikke at jeg oppfordrer til noen ville handlerunder, men at det skal være ok å unne seg noe litt ekstra innimellom. Allikevel synes jeg det var utrolig bra at fjoråret gjorde det trendy med gjenbruk, og at vintage virkelig kom for fullt. Ting med en historie kan ofte bety så mye mer enn masseproduserte ting, men noe nytt skal man da ha innimellom.

Hvis ord som  "miljø" og "økologisk" var store i 2009, tror jeg at 2010 blir et år med fokus på det naturlige. Allerede har naturlige kropper og mindre retusjering av modeller vært et heftig diskusjonstema, noe som jeg tror bare kommer til å bli viktigere og viktigere. Grunnen til at vi ikke snakket så mye om retusjering før var at man ikke så det, men når det har kommet til et punkt hvor modellene ser ut som tegneseriefigurer blir det jo faktisk latterlig. Men la oss for guds skyld beholde noen illusjoner allikevel, bikinimodeller med cellulitter kan jeg faktisk spare meg for.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

trendnote

trendnote

25, Oslo

Jeg jobber i PR-operatørene, et firma som jobber med markeds-PR. Der er jeg rådgiver, og får lov til å jobbe med mange spennende prosjekter og et stort spekter av kunder. Noen av tingene vi gjør omtaler jeg på disse sidene, og noen ganger skriver jeg om noe jeg ønsker vi hadde gjort. Som PR-rådgiver er man nødt til å følge med på alt som skjer i media, og som selverklært blad-junkie er jeg også godt oppdatert på mye av det som skjer i utlandet. Interessen for moter og trender kan karakteriseres som stor, og dette iblandet min jobb innen PR danner bakgrunnen for det jeg skriver om.

Utvalgt moteblogg Norske blogger

Kategorier

Arkiv

hits Blogglisten