Geriljamarkedsføring

Geriljamarkedsføring er nå tilbake for fullt. Kanskje ikke så rart siden det er et billig og tidsriktig alternativ som gir mye oppmerksomhet når det blir gjort riktig. Diesel åpnet ny butikk i New York for kort tid siden, og jeg synes at stuntet deres fortjener litt omtale, rett og slett fordi det var ganske pussig. De gikk bort fra en tradisjonell kjendisspekket åpningsfest, og valgte heller et mer økonomisk alternativ. Konseptet ble kalt five on fifth, hvor en gruppe forskjellige kjente New Yorkere hadde middagsselskap i vindusutstilingen hver kveld. Personene var nøye utvalgt for å appellere til forskjellige målgrupper.  
dieselfatlady


Diesel kaller det en ?installasjon?, jeg synes det er like greit å kalle en spade en spade, - det er et PR-stunt. Som uansett har gitt god omtale og skryt i media. Et eksempel til etterfølgelse.  

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

trendnote

trendnote

25, Oslo

Jeg jobber i PR-operatørene, et firma som jobber med markeds-PR. Der er jeg rådgiver, og får lov til å jobbe med mange spennende prosjekter og et stort spekter av kunder. Noen av tingene vi gjør omtaler jeg på disse sidene, og noen ganger skriver jeg om noe jeg ønsker vi hadde gjort. Som PR-rådgiver er man nødt til å følge med på alt som skjer i media, og som selverklært blad-junkie er jeg også godt oppdatert på mye av det som skjer i utlandet. Interessen for moter og trender kan karakteriseres som stor, og dette iblandet min jobb innen PR danner bakgrunnen for det jeg skriver om.

Utvalgt moteblogg Norske blogger

Kategorier

Arkiv

hits
Blogglisten